Влада Кіровограда послала велосипедистів у сад

Кіровоградцям пообіцяли збудувати велодоріжку, але на роботу їздити вони нею не зможуть. Принаймні, поки що

Влада Кіровограда послала велосипедистів…

Півтора місяці тому заступник міського голови Кіровограда Олександр Мосін позичив на кілька хвилин велосипеда та показово прокотився гладко викладеною гранітною плиткою на площі перед міськрадою. Десятки, а то й сотні кіровоградських велолюбителів не мають можливості пересуватися рівними, вільними від транспорту доріжками і щодня наражають себе на небезпеку, виїжджаючи на проїжджу частину.

Кіровоград - місто, в якому все більше жителів користуються велосипедами за повної відсутності будь-якої відповідної інфраструктури. У місті немає окремих доріжок для двоколісного транспорту, місць для паркування - одиниці. В той час, як в Івано-Франківську, наприклад, майже ідентичному за площею та кількістю населення місті, велопарковки найрізноманітнішого дизайну присутні ледь не біля кожної установи, то в Кіровограді їх можна знайти хіба що біля деяких торговельних центрів та кав’ярень. Тобто європейським підходом в цьому питанні в Кіровограді поки навіть не пахне.

Як влада Кіровограда послала велосипедистів у сад - фото 1

Щоб виправити ситуацію, близько двох сотень велолюбителів 7-го квітня влаштували акцію перед міськрадою, вимагаючи, щоб чиновники нарешті помітили, що в місті, крім автомобілістів та пішоходів, є ще й чимала кількість велосипедистів.

"Ми приїхали сюди, щоб звернути увагу влади на те, що в нашому місті є велорух, є чимало людей, які полюбляють їзду на велосипеді, ведуть здоровий спосіб життя, але не можуть вільно пересуватися містом через повну відсутність потрібної інфраструктури, - розповів один з організаторів акції Андрій Паливода. - У нас немає велосипедних доріжок, дуже й дуже мало місць для паркування. Навіть біля самої міськради з обох боків лише по три паркувальні веломісця. Також у нас немає відеореєстратора, який би фіксував крадіжки велосипедів – в Європі такі прилади розміщені біля місць велопаркування, тому люди можуть спокійно залишати там велосипеди і не хвилюватися, що їх викрадуть. А в нас крадуть, і ніхто нічого не може вдіяти".

Як влада Кіровограда послала велосипедистів у сад - фото 2

Тоді ж у мерію передали готову карту розташування велодоріжок у Кіровограді, щоб там почали працювати над можливістю їхньої побудови. Реакція не забарилася.

Велосипед по п’ятницях

Радник міського голови Андрій Лейбенко першим серед працівників установи пересів з автомобіля на велосипед. Щоправда, не зовсім. "Вирішив приєднатися до велосипедної спільноти нашого міста. Пропоную всім колегам і не тільки, щоп'ятниці приїжджати на роботу на велосипеді, - зазначив він. - Це вигідно: популяризація здорового способу життя, економія коштів (бензин/проїзд), екологічна та естетична користь (менше припаркованих автомобілів в центрі, менша загазованість міста). До того ж зростання кількості велосипедистів сприятиме розвитку міської велоінфраструктури".

Зараз Лейбенко їздить велосипедом на роботу раз на тиждень. Щоправда, паркуватися біля міськради не ризикує, тим більше, що однодумців серед чиновників поки не знайшлося, та й ровер в нього не з дешевих.

Як влада Кіровограда послала велосипедистів у сад - фото 3

Варто згадати, що першу спробу порадувати кіровоградців появою в місті справжньої велодоріжки зробили влітку 2013 року. Однак вона провалилася так само гучно, як і рекламувалася: так звана доріжка для велосипедистів не стала частиною дороги загального користування, як визначається в Правилах дорожнього руху, і не мала нічого спільного з аналогічними об'єктами в цивілізованих країнах. "Креативні" міські чиновники вирішили, що велосипедна – вона для задоволення, а не для поїздок містом, і винесли її якомога далі від центру, в парк Перемоги (Міський сад). Більше того, замість очікуваного новенького твердого покриття на велосипедистів чекала звичайна посипана відсівом дорога. Якби не спеціальний дорожній знак, поставлений, мабуть, для того, щоб хоч якось виправдати гучні заяви, ту саму велодоріжку можна було б легко сприйняти за звичайну паркову. Ні покриття, ні освітлення…

У всьому світі велодоріжки будують біля пожвавлених магістралей, в центрі міст, щоб велосипедисти могли вільно доїхати до соціальних, адміністративних та інших об'єктів, не заважаючи водіям і пішоходам. У Кіровограді ж їх послали в сад, та й то не надовго. Бо зараз там вже нема ні знаку, ні автомобільних обмежувачів, ні більш-менш рівної дороги.

Як влада Кіровограда послала велосипедистів у сад - фото 4

Велосипедисти і парк, дубль два

Прочекавши два роки, кіровоградські велосипедисти пішли в наступ. Місяць тому на сайті Кіровоградської міськради була зареєстрована петиція, в якій владу просили розробити концепцію розвитку велосипедної інфраструктури міста та втілити її в життя найближчим часом. Зокрема, автор петиції запропонував два типи веломаршрутів: транзитні (з дому на роботу) і рекреаційні (у зелених зонах).

Петиція стала однією з найбільш популярних і першою набрала необхідну для розгляду кількість голосів. І навіть почала розглядатися.З транзитними напрямками тут же виникла проблема. "Можливості зробити велодоріжки вздовж автошляхів ми поки зараз не бачимо. Але в нас є інша пропозиція: створити веломаршрут вздовж набережної Інгулу від парку Космонавтів до парку Перемоги, через Козачий острів", - заявив секретар Кіровоградської міськради Сергій Бойко.

Такий варіант фактично дасть можливість реалізувати запропонований у петиції рекреаційний веломаршрут. Проте проект лише почали обговорювати, остаточні строки втілення його в життя, як і вартість, невідомі. "Ми доручимо Управлінню житлово-комунального господарства опрацювати питання та розробити, очевидно, вже на наступний рік програму будівництва велодоріжки за цим маршрутом. Треба або передбачати кошти в бюджеті, або шукати інші шляхи інвестицій. Доріжка повинна бути з новим твердим покриттям, розміткою, освітленням", - повідомив заступник міського голови Кіровограда Олександр Мосін.

Як влада Кіровограда послала велосипедистів у сад - фото 5

Посадовець пообіцяв, що якщо вдасться реалізувати цей проект, то міська рада, зрозумівши, скільки потрібно коштів, почне працювати й над тим, щоб прокласти вже транзитні велодоріжки - з дому на роботу. Тим більше, що список придатних для цього вулиць велоактивісти вже окреслили.

Поки що Мосін разом з мером міста Андрієм Райковичем та секретарем міськради Сергієм Бойком пообіцяли пересісти на велосипеди 28 травня. Цього дня посадовці проїдуться запропонованим маршрутом від парку Космонавтів до парку Перемоги, щоб на власні очі побачити, які є можливості прокласти тут велодоріжку, та відчути, як воно – бути велосипедистом у місті без велоінфраструктури.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme