Чим у Кропивницькому ретроавтівки дивували (ФОТО)

Нещодавно Кропивницький вдруге приймав ретроавтомобілі  учасників "Зіркового ралі-2018"

Чим у Кропивницькому ретроавтівки дивува…

Ретрокари, у кожного з яких почалося друге, а то й третє автожиття, перебували на площі перед мерією всього близько години.

"Зіркове ралі" – аматорські змагання для власників класичної автотехніки. В Україні вони проводяться вже втретє. І цього року були присвячені 105-річчю старту першого авторалі на теренах сучасної України за участю вітчизняних спортсменів. Їхній час перебування у Кропивницькому був суворо регламентованим, аби вони вчасно могли встигнути прибути до Одеси.

Від забуття до виставок ретрокарів

"Волга" 1962 року випуску кольору "Мускат" просто таки виблискує на площі. Водій Петро Заварін та штурман Микола Приходько відкрили капот, щоб автолюбителі могли роздивитися механіку краще. "Балка – 21-ї, важелі - теж 21-ї, а мотор - 24-ї", - розповідає усім охочим пан Петро про свою вдосконалену модель ГАЗа.

"Волга" з 2013 року "день у день" возить дітей у магазини, а онуків у дитсадок дорогами Харкова, а тепер приїхала майже за 400 км не лише "попрацювати", а й себе показати. А знайшли її під парканом, забуту та вже непотрібну господарям. "Ми її притягли звідти і зробили, як нову", - пояснює господар. Деталі набирали то на "розборках" в Харкові та Дніпрі, то друзі допомагали. Машину перевели на газ і вона цілком задовольняє власника як повноцінне авто.

П'яте життя "адмірала" серед "Опелів"

Інша машина, теж ніби вчора з конвеєра – трофейний німецький "Опель Адмірал" 1938 року випуску, стала лідером фотосимпатій кропивничан. Не віриться, що автівці, яка у ніч перед виставкою "самотужки" проїхала з Києва до Кропивницького, вже 80 років. Тому з тим, щоб переставити авто на п'ять метрів в інший бік площі взагалі складнощів не виникло. "Здається у Кременчуці я її знайшов", - каже власник авто Сергій Дорофєєв. Це було більше 30 років тому. Тоді вона була такою собі "купою" металобрухту, але їздила. Перший масштабний ремонт "Адміралу" зробили близько 25 років тому. Тоді, у важкий період 1990-х довелось використовувати елітне авто як помічника для роботи.

Пробіг тоді був шалений – вона об'їздила всю Україну, дісталася аж до російського Мурманська. За цей час автоветеран дещо зносився, і шість років тому господар вирішив зробити йому другий ремонт, окрім механіки велюровий салон замінили на білий шкіряний. За три роки пану Сергію вдалося своїми руками відновити старовинне авто, без жодної допомоги інших автомеханіків.

Раніше ж і інструментів особливо не було – особливо зварювальних, каже чоловік. Тому доводилось багато "клепати", але через п'ять – сім років це проявлялося. А вже після якісних зварювальних робіт автівка набула зовсім нового вигляду, без слідів повторних ремонтів.

Кропивничанин розповідає, що нібито після Другої світової війни його "Адмірал" як трофей приїхав до колишнього Союзу. Як йому говорили, він може бути особистим авто маршала Івана Якубовського.

Постійно "живе" "Опель" у Кропивницькому. За словами власника, на цьому авто зовсім інша їзда, ніж на сучасному. Коли сторонні бачать таке авто, навіть погляд стає доброзичливішим - як в патрульної поліції, так і інших водіїв. "Мені приємно, що моя машина може хоч трохи відволікти когось від буденності", - каже Сергій Дорофєєв.

За це авто пропонували великі гроші. Вартість його вимірюється декількома десятками тисяч доларів. Навіть німецький мотоцикл того періоду у неробочому стані зараз на ринку коштує більше десяти тисяч доларів. Але бажання віддати сімейну реліквію, хоч і за велику суму, у власника ще досі не виникало.

А зовсім нещодавно "Адмірала" ще й знімали в кіно, але в епізодичній ролі. Зйомки фільму "У минулого в боргу", які проходили у Кропивницькому, не могли пройти без такого героя. Побачити його на ТБ можна буде вже у вересні.

Машина з лімітованої серії

Ще один учасник "Зіркового ралі-2018" - авто, яке випускалося у Чехословаччині до 1991 року "Tatra-613". Вже зараз мало хто знає про цю марку. З 1970-х років встигли зібрати лише 11,5 тисяч таких легковиків. Їх особливістю є двигун повітряного охолодження, який розміщали у задній частині авто.

Відновлювалась вона вручну, каже власник Юзеф Броневський з Харкова. На таких полюбляла їздити тодішня "верхівка" - міністри та директори великих заводів. В Україні були такі авто, навіть Кропивницькому було таких три. Але зараз вони не їздять.

Щоб довести їх до ладу, треба докласти і кошти, і зусилля. Цей чеський "мерседес" з 175 "конями" пану Юзефу довелося робити два роки, але він ніскільки про це не шкодує.

У Кропивницькому на виставці представили вісім авто, більша частина з них попрямували до Одеси, де їх продемонстрували у фінальній частини автопробігу

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme