"Тарантіно від театру" в Кропивницькому: СТС дивував глядачів мелодрамою з присмаком чорного гумору

"Королева краси" за п'єсою "оскаровського" драматурга Мартіна Макдонаха Сучасного Театру Сатири вразила глядачів непередбачуваністю

"Тарантіно від театру" в Кропивницькому:…

Depo.Кропивницький переймався долею героїв  п’єси відомого сучасного драматурга.

Не встигли охолонути "підмостки" у приміщенні обласної бібліотеки для юнацтва імені Є. Маланюка від феєричної комедії відомого хорватського драматурга Міро Гаврана "Чоловік моєї дружини", як Сучасний Театр Сатири приголомшив п’єсою ірландського драматурга Мартіна Макдонаха "Королева краси".

Постановка знову була камерною , - задіяні у виставі лише чотири особи. Матеріал, що взяв в роботу СТС, від стандартних комедій відстоїть як Нептун від Венери в Сонячній системі. Та і від нашого сучасника Макдонаха, котрий нещодавно отримав нагороду Венеціанського кінофестивалю за кращий сценарій "Три білборди під Еббінґом, Міссурі", мав "Оскар" за "Шестизарядник" у 2005-му, прославився стрічкою "Сім психопатів" і якого охрестили "Тарантіно від театру", чекати на водевіль міг лише сліпоглухонімий невіглас. Він - майстер гротескної комедійності з трагічною розв’язкою.

  

У центрі вистави глибокий конфлікт, історія ненависті старої Мег (Роман Бутовський) та її доньки Морін, яка лікувалася в домі Скорботи в Англії від нервового зриву (Олена Франтасова). Як зазначив художній керівник СТС Бутовський, втілювати літній жіночий образ було не важко, тому що йому вже доводилося грати літніх людей (зокрема у комедії Реньяра "Єдиний спадкоємець" Роман зіграв Жеронта в постановці театру "Резонанс").

Бутовському вдалося передати всю гамму сварливості старої дріб’язкової ірландки з мерзенним характером, яка дбає виключно про себе та намагається привернути увагу оточуючих, змушуючи їх обслуговувати себе. У неї погано працює материнський інстинкт і вона прагне утримати біля себе у любий спосіб 40-річну доньку, щоб та варила їй каші, супи, заварювала каву з чаєм, мила посуд. Її не цікавить щастя доньки та її мрії. Вона ладна палити листи, адресовані знервованій та виснаженій Морін  від єдиного сенсу її життя – коханого Пато, аби не втратити доглядальницю. Мег навіть розповіла коханому доньки, що та лікувалася в божевільні та тикала йому під носа епікриз.

Старушенція настільки огидна та капосна, що кожний ранок виливає сечу в раковину, де миють посуд. Її зовсім не лякає Божа кара, яка все ж таки наздоганяє противну бабцю. Але водночас Мег  це і центральний комедійний персонаж. Бутовському вдалося як розсмішити публіку, так і викликати огиду до своєї героїні. Актор також вирізняється своїм детальним вмінням до найменших рис продумувати грим та костюм. І це йому вдається із майстерністю.

Ключовою героїнею постановки СТС стала Морін, образ якої дуже вдало втілила Олена Франтасова. Розпач, глибока одинокість, загубленість, невдоволеність життям 40-річної жінки сублімуються в ненависть до власної матері, яку Морін ладна звинувачувати в усіх смертних гріхах та в своєму пустопорожньому житті. Вона два десятки років живе лише мрією про Пато та сторониться людей. У постановці є чимало еротичних сцен "Королеви краси" із її омріяним чоловіком.

Франтасовій вдалося передати всю трагічність образу: його надлом, шалену знервованість, хтивість та ілюзорність надій,  загубленість на життєвому шляху жінки без особистого життя. Олена взяла в полон глядача та не відпускала його увагу на протязі усього надривно-психологічного перфомансу. А рушницею, що повинна була, згідно театральним канонам вистрелити, стала кочерга…

Незмінно майстерною була гра Олександра Теслі (Пато). І хоча центральною його роль не назвеш, актор класичної школи Тесля, вкотре демонструє вміння філігранно доносити образ через особисте сприйняття долі героя.

Приємно здивував також Ілля Литвиненко (Рей), який органічно втілив образ молодого наївного ірландця без особливих прагнень в житті. Можна говорити про народження нової зіркі в акторському сузір'ї славетної Кропивниччини.

Сучасний Театр сатири блискавично зайняв одне з ключових місць в серцях кропивничан. Бутовський обіцяє наприкінці сезону вразити глядачів феєричною легкою комедією. Шкода лише, що давати вистави трупі доводиться в жорстких умовах: зала бібліотеки, хоч і є камерною та затишною, але все ж таки не зовсім пристосована для вистав рівня СТС.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook