У Кропивницькому телефонні аферисти видурили гроші у декількох клієнтів банку

Шахраї, які надсилали повідомлення у Вайбер (чи у соцмережах), спонукали потенційну жертву до дзвінка на їхній номер, потім до поповнення рахунку на телефоні

У Кропивницькому телефонні аферисти виду…

Як стало відомо Depo.Кропивницький, від цього виду шахрайства в обласному центрі останніми днями постраждали щонайменше троє людей.

В одного з них після такого "спілкування" з картки зникло 5 тисяч гривень. Чоловік отримав повідомлення від колеги, який писав, що не може передзвонити. Як виявилося потім, це повідомлення писали сторонні.

"Мета таких маніпуляцій - незаконний перевипуск SIM-картки. Злодії виготовляють дублікат SIM-картки, звернувшись до мобільного оператора з проханням перевипустити нібито втрачену сімку, яку в подальшому вони використовують для отримання SMS-повідомлень від Банку та зламу сторінки в Приват24. Для перевипуску SIM-картки оператор просить надати дані про останні вхідні та вихідні телефонні дзвінки, поповнення власного рахунку та останнього поповнення інших рахунків на телефон", - розповідає речниця ПриватБанку в області Анжела Дзінзюра. 

Ще шахраї поповнюють SIM-картку на п'ять-десять грн, телефонують з різних номерів, розповідаючи про випадковість поповнення, випадковість дзвінка тощо. Потім повідомляючи оператору номери останніх дзвінків, суми останнього поповнення і отримують на руки дублікат сімки.

SIM-картка потрібна шахраям як перший ключ до Приват24. Отримати доступ до рахунків в інтернет-банкінгу лише за наявності телефонної картки - неможливо. Потрібні інші ключі - CVV код та пін-код хоча б однієї з банківських карток клієнта, які непомітно для себе повідомляє клієнт.

Якщо ж шахраї таки скористались довірливістю клієнта банку, потрібно терміново зателефонувати на номер 3700 (безкоштовна цілодобова лінія підтримки) заблокувати картки. Якщо зробити дзвінок в лічені хвилини, операцію можна зупинити.

Потім слід звернутися із письмовою заявою про факт шахрайства в банк та в поліцію. Законодавець визначає термін розгляду заяв громадян не бiльше одного мiсяця вiд дня їх надходження, а тi, якi не потребують додаткового вивчення, - невiдкладно, але не пiзнiше п'ятнадцяти днiв вiд дня їх отримання. ( ст.20 Закону України "Про звернення громадян").

"Ми не порушуємо чинного законодавства та завжди надаємо відповіді у термін, визначений законодавцем. Хочу підкреслити, що ПриватБанк - це не правоохоронний орган і не має повноважень розкриття чи розслідування фактів злочинних дій. Але наша служба безпеки співпрацює з поліцією, надаючи усі дані за їхніми запитами в межах, визначених законодавством", - зазначає Анжела Дзінзюра.

У банку також нагадують, що довести факт шахрайства дуже складно, якщо клієнт добровільно розголосив свої персональні дані. Тому завжди слід пам'ятати про заходи безпеки користування банківськими картами.

Банківські фахівці настійно рекомендують усім своїм клієнтам використовувати як фінансовий лише контрактний номер телефону (з прив’язкою до паспорту особи), перевипустити який неможливо без ідентифікації клієнта.

Нагадаємо, що у Кропивницькому пара аферистів за три години ошукала квартиронаймачів на 50 тисяч гривень.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme