UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Як у Кропивницькому перший Фестиваль вуличної їжі зустрічали (ФОТО)

У Кропивницькому  масштабно провели перший Фестиваль вуличної їжі 

Як у Кропивницькому перший Фестиваль вул…

Зранку на Козачому осторові зібралися без перебільшення декілька тисяч містян – тут проходив Кропивницький Напівмарафон та багато інших цікавих заходів.

Варто було спуститися з містка до центрально алеї парку, як нюхові рецептори вимикали будь-які інші – гості свята йшли на запах страв на грилі. М'ясо і овочі лише встигали знімати з грилю, і кожні 15-20 хвилин необхідно було робити перерву, щоб приготувати нову порцію і відновити запаси. Люди підходили і підходили. Одна з компаній, що продає грилі, взагалі збиралася лише трохи показати, як працює техніка. Але попит на готовий продукт перевищив всі очікування і змусив залишитись продавати смакоту далі.

Приблизно така ж картина була і на локаціях інших закладів – організатори кажуть, що до опівдня багатьом командам довелося знову наповнювати холодильники та каструлі, щоб їжі вистачило до вечора, а фестиваль тривав з 09:00 до 21:00.

Найбільше охочих було посмакувати м'ясом. Його пропонували у різних варіаціях - звичайно ж, у смаженому вигляді. Дето окрім шашлику пропонував ще й коктейль "Кривава Мері" та живий рок біля байків. Щоправда, сідати на цих залізних коней не радили, про що свідчив суворий напис: "Не сідай - скине".

Ціни на фестивалі кусалися не дуже. Хоча й 50 грн в кишені - навіть з розрахунком, що тут безкоштовно роздаватимуть їжу - було б замало. Сто грамів шашлику обходилися у 40 грн, в середньому одну страву або напій можна було купити за 30-50 грн. І в цьому був свій плюс: гості обирали те, що їм до смаку, і не створювали штовханини, як це буває під час безкоштовного пригощання на свята.

"Ми проговорили, що перший фестиваль має бути по ціні людям доступний, тому що це такі цеглинки, з яких складається майбутнє цього заходу", - каже президент Клубу рестораторів Кропивницького Олександр Бронза.

Втім, організатори влаштовували і безкоштовні дегустації – один з барів, наприклад, роздавав на пробу чурос, які готувалися у фритюрі тут же на місці.

Без таких хрустиків з тіста, посипаних цукровою пудрою, не уявляє свого сніданку жоден іспанець, принаймні так розповіла продавчиня. Тут же з п'ятилітрових келихів наливали сангрію – холодний напій з соком, вином та шматочками фруктів. Дівчата не рахували, скільки таких келихів вони роздали, а іспанський напій прийшовся кропивничанам до смаку. Поряд за 30 грн продавали полуничний лимонад.

Загалом такий фестиваль - це чудова нагода покуштувати те, чого раніше спробувати не вдавалося. За 25 грн, наприклад, продавали тарілочку полуниць у гарячому шоколаді. Насипали паелью – іспанський рис з морепродуктами. Продавалися бельгійські і льєзькі вафлі, які відрізняються лише формою і назвами. З такого ж тіста були і вафельні трубочки – з шоколадом та маршмеллоу (посипкою з зефіру), лише за 20 грн. Але свіже повітря, все-таки, спонукало скуштувати більш калорійні та поживні страви – біля продавців печива, пряників та вегетаріанських страв, людей було значно менше, ніж біля м'ясних.

Організатори намагалися догодити всім. Ресторатори розподілилися на три групи – окрім традиційного м'яса на грилі тут був і фаст-фуд, і десертний напрямок, де вдосталь можна було поїсти випічки, чізкейків, тістечок та, звісно, посмакувати кавою або морозивом. Охочих до холодного пива теж було багато - коштувало воно 20-30 грн. Тож дорікнути в тому, що страви чи напої були одноманітними, не можна.

Про успіх фестивалю засвідчила кількість відвідувачів: на неї не очікували навіть самі організатори. Черг було чимало. Тому на майбутнє збільшать кількість закладів і місць для відпочинку, аби людям було комфортніше. За підрахунками Олександра Бронзи, гастро-свято відвідали від п'яти до десяти тисяч людей. Представити свою кухню на фестивалі наважилися десять власників, яким належить до 15 закладів. Більшість же рестораторів Кропивницького сказали щось на кшталт "ви зробіть, а ми подивимось". По-перше боялися, що про захід було мало кому відомо, і власники до вечора залишаться зі стравами на вітринах, а по-друге, переживали, що люди не захочуть нічого купувати. Але завдяки рекламі у соцмережах, і тому, що відвідувачі запрошували друзів і знайомих вже безпосередньо на Козачий острів, фестиваль прийняв багато гостей.

Як наслідок, ресторатори, які не відмовились від участі, лишилися задоволеними навіть більше, ніж того очікували. "Я думаю, що після сьогоднішнього фестивалю всі ресторатори Кропивницького згуртуються, і я впевнений, що буде черга стояти не тільки з місцевих закладів, а й з ресторанів найближчих областей", - озвучує свої прогнози Олександр Бронза.

Він та його колеги по ресторанному бізнесу багато подорожують Європою, де такі фестивалі дуже популярні. І їхній секрет в тому, що там не тільки продають їжу за доступними цінами. За яскравими вивісками і зонами для відпочинку просто на вулиці, та ароматами свіжих страв, в оточенні великої кількості людей, тут все одно почуваються ніби у компанії старих друзів.

Поки ж що президент Клубу рестораторів каже, що наступного року Фестиваль вуличної їжі буде обов'язково. Його планують розгорнути на весь парк, а це 10 гектарів. Для порівняння, цьогоріч ресторатори зайняли лише третю його частину.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme