Чому Райкович не зробить з Кіровограда Львів

З таким ставленням влади область у центрі України ніколи не стане привабливою для туристів

Чому Райкович не зробить з Кіровограда Л…

Кілька років тому двоє колег автора цих рядків - Льоша Гора й Оля Степанова з тижневика "Україна-Центр" - провели журналістський експеримент. Вони назвалися туристами і спробували прокласти собі маршрут цікавими місцями, починаючи від нового автовокзалу в Кіровограді, куди прибуває більшість автобусів з інших регіонів України. Результат виявився не надто втішним. Майже всі цікавинки "туристам" довелося шукати самотужки.

У 2013 році при Кіровоградській міськраді виникло ціле комунальне підприємство з трохи дурнуватою, як для такого напрямку діяльності, назвою "Агентство розвитку міста Кіровоградської міської ради". Його директор Володимир Хлєбніков розповідав тоді в інтерв’ю обласній газеті "Новини Кіровоградщини": "На сьогоднішній день уже почалася завершальна стадія створення так званої "зеленої лінії". Це туристичний маршрут, який об'єднає 22 історичних об'єкти. Він починатиметься на Валах і закінчуватиметься біля Ковалівської церкви. Що він собою являтиме? Намальована на тротуарі лінія (умовно, зеленого кольору, але може бути який завгодно) проходить повз об'єкти. Поруч із ними стоять плакат або лайт-бокси, на яких намальований QR-код. Людина, яка йде за маршрутом, зчитує своїм телефоном цей код і в навушниках чує розповідь про об'єкт. Тексти вже всі написані й погоджені, скоро закупимо спеціальну фарбу. Думаю, до серпня цього року лінія вже буде створена".

Лінії таки намалювали. Біля пам’яток архітектури та інших поставили таблички з текстами про них. Але провести кампанію, яка пояснила б і городянам, і гостям міста, що то, власне, за лінії на тротуарах, ніхто не спромігся. Тобто приїжджає турист звідкілясь, дістається до центру, дивиться - а під ногами якась звивиста смужка намальована. Це ж треба ще допетрати по ній піти...

Плани у Хлєбнікова взагалі були наполенонівськими: "Але лінії - це лише один з напрямів. Креатив - дуже об'ємне поняття. Буде і реконструкція Набережної, плануємо регулярно інформувати гостей і жителів міста про культурні заходи. Займаємося опрацюванням такого питання, як наповнення нашого міста арт-об'єктами - пам'ятниками різними цікавими тощо, для цього проведемо переговори з кіровоградськими скульпторами. Крім того, хочемо зробити карти міста російською, українською та англійською мовами, путівники і постачити цією продукцією готелі. У жодному готелі зараз такого немає, як і сувенірної продукції, листівок, присвячених Кіровограду. Туристу, який сюди приїжджає, дуже складно знайти якусь інформацію про місто. Йому карту навіть ніде купити".

Тодішній перший заступник голови облради, "регіонал" Олександр Шаталов кілька разів проводив форум "Кіровоград - креативне місто", куди запрошував відомих фахівців-урбаністів. Балачки так і лишилися балачками.

Той же Шаталов замовляв українським співакам і гуртам пісні про Кіровоград. Влада на чолі з головою ОДА Сергієм Ларіним щосили піарила виграш кіровоградської команди у танцювальному шоу "Майданс"... І що? Було доволі весело. Але відчутних результатів станом на сьогодні - нуль.

Головних причин, схоже, дві. Перша: ні попередня, ні теперішня влада не переходили від слів до діла. Піар - це добре, але далеко на ньому не заїдеш. Туристична інфраструктура як не розбудовувалась, так і не розбудовується, жодного більш-менш зрозумілого нормальній людині путівника так і не випустили.

Сайт обласного управління туризму та "портал" "Кіровоградщина туристична"- це взагалі окрема тема. Варто лише подивітися на дату останнього анонсу (скрін-шот зроблений 23 лютого 2016 року) - 16 грудня 2015 року.

Чого не вистачає Кіровоградщині - фото 1

На сайті Департаменту туризму ОДА останній запис - 6 жовтня 2015-го. Тобто розвиток туризму такий бурхливий, аж страшно робиться: хоч би охочим відвідати Кіровоградщину харчів вистачило.

Чого не вистачає Кіровоградщині - фото 2

Список можна продовжувати. Це і відсутність готелів у райцентрах, і незручність розкладу автобусів, і... Коротше, ніхто з владних кабінетів поки чухатися з цього приводу не збирається.

І друга причина. Кіровоградщині - а особливо це відчувається в обласному центрі - вкрай не вистачає "атмосферності", якихось дрібних, але милих оку "фішок". Не часто проводяться фестивалі, на вулицях рідко зустрінеш музикантів. Обмаль вуличних скульптур та стріт-арту. Кілька цікавих муралів на стінах - і на цьому, мабуть, все.

При цьому Кіровоград - дуже красиве місто, особливо якщо його причепурити. Однак людям треба не стільки краса, скільки "симпатичність", "привабливість". А це, як відомо, не завжди синоніми. Точно так само, на жаль, не завжди асоціюються поняття "влада" і "реальні справи"... Але хочеться вірити, що з часом ситуація стане зеть інакшою.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme