Підтримали "під дих": У Гайворонської вузькоколійки відбирають унікальний вагон і рейковий "ЗіМ" (ФОТО)

З відомої малої залізниці забирають найсмачніші туристичні об'єкти, обидва – "на ходу"
 

Підтримали "під дих": У Гайворонської ву…

Про це написав представник Асоціації збереження історії залізниць України Дмитро Бабарика в профільній –Фейсбук-спільноті Ukrainian Narrow Gauge Raillways, передає Depo.Кропивницький.

За його словами, унікальний рейковий автомобіль "ГАЗ-М-12 "ЗіМ", що використовувався для об'їздів Гайворонською вузькоколійкою та був однією з туристичних принад міста, вилучений у залізниці. "Запевняємо, що "ЗіМ" завжди притягував велику кількість туристів з багатьох країн, будучи візитною карткою Гайворонської вузькоколійної залізниці. Але тепер абсолютно робочий рейковий автомобіль буде перевезений на виставку залізничної техніки у Києві, де базуються неробочі зразки рухомого складу та повністю втрачається можливість подальшої експлуатації готової до роботи техніки, у тому числі, й у туристичному русі", – написав він напередодні, 21 листопада.

Світлина від Dmitry Babarika.

Світлина від Dmitry Babarika.

Наступного дня в спільноті з'явився ще один запис, теж невтішний для згаданої залізниці. "На цьому (вилученні рейкового "ЗіМ", – ред.) процес розукомлектації Гайворонської вузькоколійки та зменшення її туристичної привабливості не зупинився . Наступним забирають раритетний вагон-колієвимірювач, Який був збудований ще на початку двадцятого сторіччя та переобладнаний у колієвимірювач в майстернях Гайворона. Не зважаючи на солідний вік колієвимірювач не стояв без діла, до останнього часу вагон використовується за призначенням, за допомогою встановленого в нього обладння, майстер діагностував стан колії. Крім того, це останній у світі збережений вагон такого типу, ще й в робочому стані. Подальша доля вагону здається досить передбачувана, він буде стояти у вигляді недіючого зразка на виставці рухомого складу", – повідомив Бабарика.

Світлина від Dmitry Babarika.

Світлина від Dmitry Babarika.

Фото: Ukrainian Narrow Gauge Raillways/Facebook

Зазначимо, що не більше, ніж два тижні тому в кулуарах Верховної Ради відбулася фотовиставка під гаслом "Врятуємо вузькоколійки України", покликана привернути увагу законодавців до проблеми збереження наявних в Україні ділянок вузької колії. Втім, дії центрального керівництва виявилися геть протилежними від бажаних. "В той час, як розвинуті країни навпаки відновлюють цінні зразки залізничної техніки, часто знімаючи з постаментів та доводячи її до робочого стану, використовують для залучення туристів, створюють додатковий дохід та піднімають свою репутацію, ми продовжуємо радянські традиції зі створення незрозумілих пам'ятників та меморіалів", – зауважується в повідомленні.

Зауважимо, що не так давно згаданий вагон-колієвимірювач був оновлений і пофарбований, зокрема за участі ентузіастів, що опікуються збереженням українських вузькоколійок.

Довідка Depo.ua

Вузькоколійна залізниця Рудниця – Голованівськ – вузькоколійна залізниця з шириною колії 750 мм. Пролягає у Вінницькій та Кіровоградськійобластях. Адміністративно перебуває в складі Одеської залізниці. Починається в смт Рудниця, проходить через міста Бершадь та Гайворон, закінчується в смт Голованівськ (раніше доходила до Підгородної, але нині ця ділянка закрита і розібрана). Загальна довжина – 130 км.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme