Врятує перепустка та жовта пов’язка: Як у Кропивницькому "підвозять" медиків у надзвичайній ситуації

Після впровадження режиму надзвичайної ситуації і скорочення місць у пасажирському транспорті лишилося досить багато категорій працівників, які ну ніяк не можуть дозволити собі працювати під час епідемії коронавірусу у дистанційному режимі. Одна з них – медики

Врятує перепустка та жовта пов’язка: Як…

Редакція Depo.Кропивницький поцікавилася, як в цей нелегкий для міста і країни період медики з допомогою небайдужих змушені діставатися на роботу.

У Кропивницькому після скорочення кількості пасажирських місць у громадському транспорті та заборони на міжміські перевезення (якими вважаються й приміські маршрути) зупинили роботу такі маршрути, як №500 (селище Соколівське), №283 (Дослідне поле) та №284 (селище Бережинка). Коли ж стало відомо, що на коронавірус захворів водій маршрутки №113, місто на два тижні, з 30 березня, ще й позбавили маршрутів №№113, 77, 104 та 112.

Міський штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації тим  часом виготовив спеціальні перепустки, які даватимуть медикам право першочергової проїзду в усіх транспортних засобах, що перевозять пасажирів у Кропивницькому. Але повністю проблему це не вирішило, бо пасажирські місця скоротили, як і кількість самого транспорту. Співрозмовниця Depo.Кропивницький на умовах анонімності розповіла, що в її лікувальному закладі медикам вирішили ніяк не допомагати, заявивши "добирайтесь, як хочете, або пишіть заяви за власний рахунок". Одного разу жінка чекала своєї черги, щоб зайти до тролейбуса, декілька годин після роботи. З перепусткою, зізнається, набагато простіше потрапити до маршрутки чи тролейбуса.

Ще 20 березня у Viber запрацювала спільнота "Підвези медика. Кропивницький". Її створив Артур Арутюнян, і за декілька днів вона набрала більше 2,5 тисячі учасників, серед  яких медики та водії приватних автівок. "Дивився про ситуацію в країні по телебаченню, слухав звернення мера, і виникла думка, чим допомогти людям. Маю знайомих медиків, і біля зупинки побачив таку картину, що хтось стоїть чекає на зупинці, хто пішки йде до центру чи райлікарні. Подивився, що у столиці був створений такий форум, там на той момент було 1880 учасників. У нас в перші дні долучилося 2000, грубо кажучи – кожен сотий мешканець міста. Переписувався з адміністраторами таких груп з інших міст і створив правила для нашої міської спільноти", – розповідає він.

Одне з правил – підвозити безкоштовно. Друге – аби водій та пасажир були у захисних масках, інакше можуть відмовитися їхати або везти. Згодом з’явилося ще одне не правило, а скоріш побажання: жовта пов’язка на рукаві чи сумці або перепустка лікарні, щоб відсіяти "любителів" безкоштовного проїзду.

Як не дивно, запит медичних працівників швидко знайшов відгук – водії стали охоче погоджуватися підвезти до роботи. За словами головного адміністратора, майже за три тижні роботи кількість учасників майже не змінюється – близько 2700 осіб. Але в спільноті стало набагато більше медиків, ніж водіїв. Тому попит перевищив пропозицію. І стало помітно, що без сторонньої допомоги з підвозом медиків не впоратися. Одна нафтова компанія у допомозі відмовила. У групі пролунав заклик "зробити відомими" посадовців, які живуть у різних районах, та "не помічають" медиків на зупинках. Але адміністратор групи говорить, що без централізованого вирішення проблеми, з  боку лікарень та міської чи обласної влади, діставатися медикам на роботу буде вкрай важко.

Директор обласного департаменту охорони здоров’я Олег Рибальченко під  час одного з брифінгів прокоментував ситуацію так: "З самого початку ми пояснили порядок дій з приводу підвозу медичних працівників до робочих місць. Зрозуміло, що частина людей добирається самостійним транспортом. Ми дякуємо всім небайдужим, хто підвозить медичних працівників під час спеціальних акцій. У тому числі – "Підвези медика", який має жовту пов’язку". Рибальченко навів приклад дитячої обласної лікарні, де головний лікар, за сприяння обласного департаменту інфраструктури, який має перелік перевізників, уклав договір про щоденне перевезення працівників з оплатою за проїзд, приміром з Бережинки. "Мені відомо, що всі працівники цього закладу з’являються вчасно на роботі. Це має бути за гроші працівників. Але перевізники не мають права піднімати вартість проїзду. Вартість така, як і до карантину. Поки що суми можуть компенсувати лише лікарні. Міськрада опрацьовує варіант централізованого підвезення саме медичних працівників", – сказав посадовець.

Одна з ОТГ області вирішила не ходити навколо та напряму звернулася до місцевого агробізнесу. В Приютівській громаді "за підтримки соціально відповідального бізнесу" ще з 20 березня запустили щоденний автобус, який підвозитиме до олександрійських лікарень працівників з району.

Гучних спонсорських ініціатив, які могли б знадобитися в області під час епідемії коронавірусу, в області поки не звучало. Переважно політики, або ті, хто хоче у владу, заявляють про допомогу пенсіонерам продуктовими наборами чи аптечками. А це дещо дешевше, ніж організувати регулярні перевезення для медиків чи закупити обладнання. Ще одна політична сила надала медикам жовті пов’язки, щоб бути помітнішими для водіїв. На заклик президента, точніше – вимогу допомогти відгукнувся великий бізнес – компанія "Кернел". У Кропивницькому все більше людей реагують на ініціативу волонтерів про придбання захисних костюмів для медиків – назбирали громадою вже більше 40 тисяч гривень.

Але цікаво, чи дійсно місцевий бізнес та політики "економлять" на допомозі, бо тут не обійдешся лише "гречкою". Чи й справді вже допомагають та цього разу наважилися не робити на цьому піар, нехай і за декілька місяців до ймовірних виборів.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme