З "ремонтом" чи без: Що чекає на ТОП-5 найгірших доріг Кропивниччини у 2020 році

Немає області в Україні, де усі дороги були б ідеальними. Причина тому - не лише мале фінансування, а й великоваговий транспорт, який щоліта пошкоджує покриття. Кропивниччину об'єктивно не можна назвати регіоном з найгіршими дорогами, але "рани" на дорожньому покритті безперечно існують

З "ремонтом" чи без: Що чекає на ТОП-5 н…
Траса "Кропивницький - Кривий Ріг"

Depo.Кропивницький розповість, чи чекає на них лікування у 2020 році.

Першість може отримати дорога М-13 "Кропивницький – Платонове" так звана "бетонка", що простягається до Миколаївської та Одеської областей та не бачила ремонту з "народження". На Кропивниччині її стан задовільним назвати не можна, ще гірша ситуація у сусідній Миколаївській області. Водії радять оминати цю дорогу подалі. "Зробіть гак із зайвими 200 км щоб об'їхати цю..., не пошкодуєте!!!", – пише 16 лютого один з відвідувачів водійського форуму, інші теж радять їхати через Умань, а не прямо. На відео з YouTube, щоправда, потрапила ділянка траси вже на виїзді з Кропивниччини, теж видно вибоїни та інший "треш", що робить цей відрізок нестерпним для водіїв.

Редакція поцікавилася у Службі автодоріг Кіровоградської області, що це за дорога така без ремонту, і чи є в неї хоч якась перспектива. Там розповіли, що автомобільна дорога державного значення М-13 "Кропивницький – Платонове" була збудована ще в середині 1970-х років. За час її експлуатації капітальних ремонтів не проводилося жодного разу, тому сьогодні вона перебуває в критичному стані та потребує реконструкції.

В межах Кіровоградської області її протяжність сягає 77,2 км. На дорозі розташовано кілька мостових споруд. Вся дорога має цементобетонне покриття, а отже в рамках поточного середнього ремонту не може бути відновлена. Але і це ще не всі погані відомості для водіїв.

Аби провести реконструкцію ціє дороги необхідно залучення спеціальної, дефіцитної в Україні техніки, а головне – значного фінансового ресурсу. Тож цього будівельного сезону для забезпечення безперебійного проїзду транспорту та підтримання несучої спроможності будуть виконуватися лише локальні ремонтні роботи на найбільш уражених ділянках.

Траса Н-23 "Кропивницький — Кривий Ріг — Запоріжжя" теж може тримати звання не менш поганої. Блогер Рауль проїхався цією дорогою у квітні 2019 року у рамках свого епізоду "Найгріші дороги України" і зйомка з квадрокоптера не показала нічого втішного. "Те, про що я і говорив. Наче нормальні ділянки дороги,  "латочки" і раптово - яма шириною більше метра і глибиною 11 см. На 50 км з'являється знак, що дорога "не дуже". Та ми сюди їхали дві години, куди ще гірше", – каже він та жартує, що це технологія "ямкового асфальту, при якій є економія асфальтного покриття".

За селом Братолюбівка Долинського району "дорога" врешті закінчується та з'являється знак про обмеження швидкості до 50 км/год. За словами блогера, ця дорога має просто блокуватися у темний час доби, бо вночі їхати нею небезпечно для життя.

Дорога перейшла в державне підпорядкування 21 рік тому і з того часу її жодного разу не ремонтували. Торік подавали на розгляд уряду пропозиції про ремонт шести відрізків, що складають 30 км. Але високопосадовці відмовили у виділенні коштів. І врешті у 2020 році муки водіїв можуть "почати закінчуватись". Нарешті планується ремонт державної дороги, що сполучає Кропивницький та Запоріжжя по всій протяжності у 82 км у межах області. Ця дорога залишалася поза основною увагою. Аби забезпечити нею проїзд транспорту її життєздатність підтримували шляхом аварійних та дрібних ремонтів найбільш уражених ділянок покриття без укріплення нижніх шарів. На трасі Н-23 на одній ділянці буде проведено реконструкцію, всі інші відрізки охоплять поточним середнім ремонтом, який за своїми технологічними параметрами практично не відрізнятиметься від реконструкції. Після ремонту інтенсивність руху машин на ній зросте майже удвічі.

Уманський напрямок теж залишає бажати кращого. "Сумно те, що ділянки які ще торік можна було охарактеризувати як дуже хороші - вже з коліями, на них з'явилися вже тріщини та латки", – з'являлися відгуки влітку 2019 року. Цього року 20 км траси М-12 "Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка" (уманський напрямок) збираються ремонтувати. На ремонт двох цих доріг у 2020 році з держбюджету виділяють 2,3 млрд гривень.

Траса "Полтава — Олександрія" теж щорічно збирає негативні відгуки. Особливо "полюбляють" ділянку від Кременчука до Олександрії. Щоправда, ця дорога за свого життя якраз бачила ремонти: останнім часом полагодили 15 км. "Купив в Кропивницькому "мерин" в 203 кузові, не знаю скільки кліренс у нього, але думав розіб'ю машину поки додому в Кременчук доїду, жахлива дорога для такої машини, весь на нервах через цю невелику ділянку" або "кілометрів 20 за Олександрією – відмінно. Далі треба їхати дуже обережно", – розповідають водії.

Низка місцевих доріг цього року отримає 715 млн грн з Державного дорожнього фонду. Але навряд чи цього достатньо, щоб полагодити усі. Зосередяться переважно на мостах та греблях. Щоправда, одну з місцевих доріг ремонтувати у 2020 році точно не будуть: недоремонтована ділянка у 4 км між Новомиргородом та Великою Вискою поки що залишиться "законсервованою". Два роки тому тут бачили масу техніки, ремонт стартував і різко зупинився. У пам'ять про нього залишилися перепади між шарами асфальту.

За словами місцевого водія, через ці "перепади" 1,5 роки роки тому загинув хлопець, бо злетів у високий кювет.

САД пояснила, що ремонт дороги Т-12-12 "Новомиргород – Велика Виска" зупинився через відсутність фінансування. У 2017 році на цій дорозі розпочалася реконструкція на ділянці 16+200-км 20+200. Згідно з проектом, фінансувався об’єкт за рахунок кредитних коштів та за кошти співфінансування з обласного бюджету. Вартість проекту ремонту дороги на той час складала 69 мільйонів гривень. Фактично в ремонт вклали 36,7+18,9 млн грн, далі фінансування припинилося, тож договір з підрядниками було розірвано.

На замовлення Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області, ремонт проводило ПрАТ "Коммунтранс". За дотриманням технологій пильнували інженери технічного нагляду Служби та лабораторії. Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №303 виділено 37 млн грн, ще 4,7 млн грн було передбачено бюджетом області. Проте дефіцит коштів на завершення реконструкції склав близько 28 млн грн.

Загалом протягом 2017-2018 років було влаштовано на протяжності всього відрізку (4 км) нижній вирівнюючий шар товщиною до 15 см крупнозернистим пористим асфальтобетоном, на 2,5 км влаштовано середній шар крупнозернистою щільною асфальтобетонною сумішшю товщиною 10 см. Крім того, провели ремонт чотирьох пропускних труб та встановили ще одну нову трубу. Цього року через брак фінансування продовження реконструкції цієї дороги не планується.

Втім інші місцеві дороги вже давно не бачили й такого ремонту. Наприклад, такі, як між Устинівкою та Долинською чи Помічною та Добровеличківкою. На пемонт чекає і світловодський напрямок. Патрульна поліція області кожні півроку проводить комісійний огляд доріг. В осінній період оформили 57 приписів "за ями", щоправда, які саме це ділянки — не повідомляють.

Але за останні роки є певний прогрес. Протягом останніх п’яти років на Кропивниччині, на замовлення САД, вдалося повністю відремонтувати дорогу М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине протяжністю 72 км в межах області, дорогу Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв, відремонтувати майже 15 км дороги М-22 Полтава-Олександрія та 5 км дороги М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка. Також новозбудована об’їзна Знам’янки значно розвантажила місто та покращила дорожню інфраструктуру області.

Побачимо, як буде цього року.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Кропивницький

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"